Een eervolle plek: de eerste vrouw op de lijst. Wie is Marije Schnabel?

13 maart 2022

Een dag voor de eerste dag van de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.
De eerste dag inderdaad, omdat we dit jaar drie dagen achtereenvolgend naar de stembureaus mogen. Op maandag 14 en dinsdag 15 maart zijn een geselecteerd aantal stembureaus open. Op woensdag 16 maart openen alle stembureaus hun deuren. De PvdA Dordrecht heeft een kandidatenlijst van 24 enthousiaste mensen. De diversiteit spat er vanaf. Allen met een eigen verhaal, allen met een eigen visie aansluitend aan de punten van de partij.
Marije Schnabel is de eerste vrouw op de kandidatenlijst, een eervolle en belangrijke plek. Marije zet zich in voor diverse zaken, maar haar passie en hetgeen waar zij hoopt meer voor te kunnen betekenen is de cultuursector.

Wat zij graag ziet voor de stad? Lees haar oproep:

Dordrecht bruisende kunststad

14, 15 en 16 maart mogen we gaan stemmen! Een voorrecht en tegelijkertijd een lastige keuze.

Toen ik klein was wilde ik dominee worden, maar na een studie Theologie en een scriptie over André Hazes werd ik toneelregisseur. Theater is mijn grote liefde. En Dordrecht ook natuurlijk, want wat aan het hart ligt, kun je nooit echt helemaal verlaten.

Ik wil me graag inzetten voor een levendige stad vol bezieling, kunst en cultuur:

• Met plekken in alle wijken waar je samen kunt komen voor een kopje koffie en thee, waar je samen of alleen de krant kunt lezen, maar waar je ook verhalen met elkaar kunt delen.
  • Mooi, goed en betaalbaar cultuuronderwijs voor alle kinderen, want muziek maken, toneelspelen, tekenen en dansen doe je samen. Het geeft je de moed om te worden wie jij wilt zijn en elkaar te vertrouwen.
  • En een diepgewortelde droom om voor te strijden: een internationaal theaterfestival in onze prachtige stad. Een Dordtse ‘brandhaard’ vol interessant theater. Makers en toneelhuizen van dichtbij en ver weg tonen hun werk aan ons en wij ons werk aan hen.

Zullen we dit samen doen? Stem dan op mij, de nummer 3 op de lijst van de PvdA, dan gaan we dit mogelijk maken!

Hartelijke groet,

Marije Schnabel
#3 PvdA Dordrecht

Meer weten over of in contact komen met Marije? Ga naar #3 Marije Schnabel – PVDA DORDRECHT