Actie Schenk Verzorgingsproducten

26 november 2021

Inge en Stevens en Suzan de Groot (Geef het Dordt) zijn de actie gestart “Schenk Verzorgingsproducten”.

DOE MEE MET DEZE ACTIE EN MAAK DORDTENAREN BLIJ IN DE NOVEMBER & DECEMBERMAANDEN …

Op werkdagen tussen 9 en 17 uur kunt u deze producten in de grote bak in de Hal van het Stadskantoor en bij Visser’s Poffertjes (Groenmarkt 9) leggen. Stichting Geef het Dordt en Voedselbank zorgen voor een verantwoorde verspreiding van deze producten, zodat uw producten terechtkomen bij Dordtenaren die het hard nodig hebben.

De actie loopt van donderdag 25 november t/m 8 december

Wij danken u voor uw donaties en wensen u goede Feestdagen

Veel mensen – ook in Dordrecht – hebben het financieel lang niet makkelijk. Zij moeten scherpe keuzes maken hoe zij zo verstandig mogelijk het einde van de maand weer halen. De kosten van menstruatiemateriaal en gezondheids/-verzorgingsproducten (zoals zeep, tandpasta, crème, menstruatiemiddelen en shampoo) zijn zware lasten en worden dan ook vaak niet aangeschaft. Dit noemen we menstruatiearmoede. Mensen kunnen zich niet goed verzorgen en schamen zich hiervoor. Zij durven er niet over te praten.

Lees hier de column van Kees Thies in AD/De Dordtenaar van 24 november 2021