De PvdA wenst iedereen een gelukkig 2023 – Kom naar onze Nieuwjaarsreceptie

28 december 2022

De wereld om ons heen is onzekerder en dat merken we steeds vaker in ons dagelijkse leven. Voor veel mensen zijn een zeker inkomen, een betaalbare woning en goed onderwijs helemaal niet meer vanzelfsprekend. Het is de klassieke opdracht van de sociaaldemocratie om de kapitalistische krachten te beteugelen en ervoor te zorgen dat niemand in de kou blijft staan. Die opdracht is nu actueler dan ooit! En daar gaan we graag met u over in gesprek.

Kom naar onze Nieuwjaarsreceptie op zondag 8 januari 2023 in de Kunstkerk van 14.00 – 16.00 uur.

Uiteraard kunnen we elkaar, zoals gebruikelijk, spreken over wat ons bindt en hoe we de toekomst voor ons zien. Daarom zullen we ook aandacht besteden aan de verkiezingen voor de provinciale staten en het waterschap. We hebben onze kandidaten Anne Koning en Adem Mustafa (nummer 1 en 2) op onze PvdA-lijst voor Provinciale Staten en Hennie Wiersma (nummer 1 op onze PvdA-lijst voor Waterschap Hollandse Delta) uitgenodigd om ons bij te praten over de campagnes voor 15 maart 2023. Voor de geïnteresseerden staat onderaan dit bericht de links naar de verkiezingsprogramma’s.

Het zijn belangrijke verkiezingen want de uitslag zal mede bepalen of we bestuurders kunnen leveren in provincie en waterschap en hoe sterk en groot (verenigd) links in de Eerste Kamer zal zijn. Het is tevens het eerste oordeel van de kiezer over het kabinetsbeleid van het afgelopen jaar. Een spannend moment dus, zeker voor onze partij.

We kijken met onze lijsttrekker en partijleider Wouter van der Spoel terug op 2022; de gemeenteraadsverkiezingen en de PvdA prioriteiten voor 2023.

We nodigen ook de Drechtsteden afdelingen uit om aanwezig te zijn, want 2023 wordt ook het jaar om de banden met de afdelingen in de buurgemeenten te versterken.

Genoeg om over te praten in een leuk afwisselend programma en een goede start van het nieuwe jaar. We hopen u te ontmoeten op 8 januari!

Met partijgenootschappelijke groet, Bestuur en Fractie PvdA-Afdeling Dordrecht

Verkiezingsprogramma’s: Provinciale Staten: https://zuidholland.pvda.nl/wp-content/uploads/sites/480/2022/12/Verkiezingsprogramma-Partij-van-de-Arbeid-PS2023.pdf Waterschap Hollandse Delta: https://zuidholland.pvda.nl/wp-content/uploads/sites/480/2022/12/Verkiezingsprogramma-Partij-vd-Arbeid-Hollandse-Delta-2023.pdf