Eigen parkeerdek voor personeel Albert Schweitzer Ziekenhuis

5 oktober 2020

Zoals we allemaal hebben kunnen horen en lezen, geven de tarieven van de nog te bouwen parkeergarage in het Gezondheidspark bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis, aanleiding tot veel rumoer. De tarieven zijn te hoog vindt het personeel van het ziekenhuis. Zij doen een beroep op de gemeenteraad om iets aan de tarieven te doen, wat ondersteund wordt met 4.000 handtekeningen.

De PVDA begrijpt dat het personeel schrikt. De nieuwe parkeergarage hoort bij de nieuw te bouwen woningen, met ook ruimte voor bezoekers en personeel van het ziekenhuis. Parkeren op straat kan straks niet meer bij het ziekenhuis. Wij vinden dat het ziekenhuis, als werkgever, hierin een belangrijke rol heeft. Het kan een eigen parkeerdek of 2 parkeerdekken in de nieuwe parkeergarage kopen of huren en deze plaatsen voor het personeel bestemmen. Een andere mogelijkheid is dat het ziekenhuis, als grootgebruiker, kortingen bedingt bij de toekomstige exploitant.

Volgens ons zijn er nog talrijke mogelijkheden voor de werkgever om het probleem voor het personeel op te lossen. Eén ding staat voor ons wel als een paal boven: de Dordtenaar zal niet gaan betalen voor het parkeren van het ziekenhuis.

Cor van Verk in radioprogramma Studio De Witt, zaterdag 26 september 2020.

Waar ben je naar op zoek?