Nachtwinkel in Dordrecht en ruimere openingstijden, de tijd is er rijp voor

23 februari 2022

Adviescommissie Bestuur en Middelen | Dinsdag 15 februari 2022 | Nachtwinkel in Dordrecht | Jacqueline van den Bergh

Wat de PvdA betreft kan er een Nachtwinkel worden geopend in Dordrecht, op een locatie die daar geschikt voor is. Er waren 2 insprekers, die graag een Nachtwinkel willen starten in Dordrecht. Zelfs als ze geen alcohol mogen verkopen, willen ze starten. Ze willen absoluut geen overlast veroorzaken voor de omgeving.

Een Nachtwinkel gaat open als de Supermarkten sluiten, namelijk om 22 uur en sluit zijn deuren om 8 uur.

De PvdA denkt dat de beschikbaarheid van winkels belangrijk is, omdat men moet concurreren met de online winkels die altijd open/bereikbaar zijn. Wij denken dat ook winkels altijd open moeten kunnen zijn als ze dat willen. Flexibele openingstijden, zeker in deze tijd, vinden wij nodig. Snelle bezorgservices spelen handig in op het altijd kunnen aanleveren van goederen, boodschappen. Waar de consument om vraagt.

De PvdA vindt dit een onderwerp dat moet worden besproken met ondernemers en gemeente. De ruimere openingstijden van winkels en horeca dragen zeker bij aan meer publiek in de binnenstad, en aan meer levendigheid.

Het college staat open voor het openen van een Nachtwinkel. Met zorg zal de locatie moeten worden uitgezocht. Want op overlast zit niemand te wachten.