PVDA mondkapjes voor Geef het Dordt

3 november 2020

Dinsdagochtend 3 november 2020 ging commissielid Jacqueline van den Bergh op de fiets naar Geef het Dordt. Lekker fris weer, met een stralende zon. Ze ging de PVDA mondkapjes afleveren en had gelijk een gesprekje met Susan de Groot. De PVDA mondkapjes kunnen de mensen krijgen die spullen op komen halen bij Geef het Dordt.

Geef het Dordt geeft spullen een tweede leven. Je kunt er spullen brengen die je niet meer gebruikt. Susan en haar vrijwilligers knappen op waar nodig, en zorgen ervoor dat mensen die het zelf niet kunnen betalen hun huis kunnen inrichten met die spullen. Susan heeft met allerlei instellingen en bedrijven kontakt die hun spullen aan Geef het Dordt schenken. Zo heeft zij sinds kort allemaal volle verfpotten en verfblikken gekregen, zodat mensen nu ook hun huis kunnen opknappen.

Ook in deze coronatijd is Geef het Dordt dagelijks open. Er wordt goed op gelet dat mensen afstand houden. Er is een duidelijke looprichting.

Susan heeft kontakten met leerlingen van DaVinci College, die de fietsen opknappen die Geef het Dordt krijgt aangeboden. “Het zijn wel tweedehandsjes, maar ze moeten wel goed zijn en je moet er gelijk op kunnen fietsen”, aldus Susan.

Met Kerst wil Susan er toch wat feestelijks van maken, met verlichting en Kerstboompje. Een echt feest kan nu niet, maar op bescheiden schaal is er toch aandacht voor de feestdagen. Mensen kunnen ook Kerstspullen halen bij Geef het Dordt om hun eigen huis een feestelijk tintje te geven..