Rechter: Rioolkast moet dit jaar weg

12 februari 2022

10 februari 2022

College teruggefloten door rechter.

Ondanks signalen vanuit de oppositie VSP, PvdA en GroenLinks bleef het college weigerachtig om stappen te ondernemen in de kwestie met het rioolgemaal aan de Hazelaarlaan. Naar de rechter was nog de enige hoop voor de bewoonster. Eigenlijk te triest voor woorden. De coalitiepartijen VVD, Beter voor Dordt, CDA, CU/SGP en oppositiepartij Gewoon Dordt steunde het college hierin en wilde niet verder gaan dan dat het opgelost moest worden. Het college koos voor een halve oplossing namelijk het verlagen van de kast maar wel een groot gemaal in de nabijheid van het huis. De rechter corrigeert de mistand die door de gemeente is gemaakt. Het college en de coalitie krijgen nu een gevoelige tik op de vingers. Fouten mogen gemaakt worden als gemeente maar dan mag er van de gemeente verwacht worden dat dit dan correct hersteld wordt. Het is van het grootste belang om de burgers het vertrouwen te laten houden in de politiek. Het college en politiek moet ten dienste staan aan de burgers en niet andersom. Het omstreden gemaal moet van de rechter dit jaar nog weg. Wij gaan er vanuit dat het college zich neerlegt bij deze uitspraak en recht zet wat rechtgezet moet worden.

Margret Stolk (VSP), Kitty Kruger (GroenLinks) en Cor van Verk (PvdA)

Waar ben je naar op zoek?