Op bezoek bij bewoners; nu is het rustig in Tolbrugkamp

16 oktober 2020

Donderdagmiddag 15 oktober 2020 was PVDA commissielid Jacqueline van den Bergh op bezoek bij bewoners rondom het Tolbrugkamp, Cees Venderbos en Rob van Dijk. Raadslid Inge Stevens was helaas verhinderd (ziek). Het is een mooie lommerrijke binnentuin, het groene hart van onze binnenstad. Door de aanwezigheid van 2 coffeeshops (Indica en Joy) in de directe omgeving en het je makkelijk kunnen verschuilen in dit gebied is er ook overlast: er wordt gedeald, gebruikt, herrie gemaakt, etc. Inmiddels zijn er 2 mobiele camera’s geplaatst. Volgens de bewoners is het op dit moment stil. Afwachten is of dit zo blijft.

We hebben door het mooie gebied gelopen, onder de vrolijke klanken van kinderen die in de speeltuin speelden. Bewoners wonen met plezier in dit gebied en zijn erg betrokken bij hun leefomgeving. Om de zoveel tijd is er overleg met de gemeente over maatregelen die genomen kunnen worden en genomen zijn. En de effectiviteit ervan. Want het is wel de bedoeling dat de overlast stopt.

Ooit waren er plannen om een doorgang dwars door dit gebied te maken van Scheffersplein naar de Binnenhavens. Maar het groen moet wel intact blijven.

Filmpje