Wouter van der Spoel lijsttrekker PvdA Dordrecht

5 juni 2021

Wouter van der Spoel (39) is zaterdag 5 juni 2021 unaniem door de leden gekozen tot PvdA-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. Met Wouter kiest de partij voor een frisse, jonge en ondernemende lijsttrekker die het hart op de tong heeft en in staat is mensen aan zich te binden. Wouter heeft de ambitie om zoveel mogelijk mensen bij de Dordtse politiek te betrekken. Kijk hier zijn video.

Hij beschouwt het als zijn opdracht het vertrouwen van mensen in de democratie te herstellen. Er zijn volgens hem teveel mensen die zich nu niet vertegenwoordigd voelen. Wouter: “Ik wil dat alle Dordtenaren juist bij de PvdA terecht kunnen met hoe we de stad weer mooier kunnen maken. Kom vooral met ideeën en vragen langs. Met een sterk PvdA-team gaan we ervoor zorgen dat er weer voldoende betaalbare woningen in onze stad zijn, dat er fatsoenlijk werk is voor iedereen en dat we Dordt groener doorgeven aan de volgende generatie.”

Wouter van der Spoel volgt Inge Stevens op, die in 2018 lijsttrekker was van de PvdA en samen met Cor van Verk de afgelopen jaren in de gemeenteraad zat. Wouter werd door de kandidaatstellingscommissie onder voorzitterschap van Iris Meerts (Burgemeester van Wijk bij Duurstede) voorgedragen. Met de keuze voor Wouter kiest de PvdA ervoor de stem van een nieuwe generatie in onze stad te laten horen, zegt Hans Spigt, voorzitter van de PvdA-Dordrecht. Als geboren en getogen Dordtenaar is Wouter trots op de tradities van de stad en hij wil dat zijn kinderen daar straks net zo trots op zijn. Wouter groeide op in Sterrenburg en Crabbehof. Hij was in de periode van 2006 tot 2010 het jongste raadslid.