Maak geen Horecaconcentratiegebied van Voorstraat Noord

12 maart 2024

Gemeenteraad | Dinsdag 12 maart 2024 | HorecaNota |

MARIJE SCHNABEL: ”We zijn voor een levendige binnenstad, maar vinden wel dat dit in gesprek met buurtbewoners besproken moet worden en dat er oog moet zijn voor de nadelen van horeca in smalle stenige straten met appartementen die alleen aan de voorkant woonruimte bieden en de voordelen van horeca op ruime pleinen. Voor jongeren moet er genoeg te doen zijn en op de pleinen zien we daarom mogelijkheid om na gesprek met omwonenden wat later open te blijven. We delen met het CDA de wens om ook meer in te zetten op horeca in de wijken. Kleine horecagelegenheden waar je elkaar kunt ontmoeten verstevigen de sociale cohesie.
Participatieproces is niet goed verlopen, horen wij van bewoners.
De PvdA wil een Overlast Meldpunt, waarin je kunt zien hoeveel (anonieme) meldingen er zijn in jouw buurt, zoals in FIXI kan.

We tekenen mee met het Amendement van het CDA om van Voorstraat Noord een Horeca Schakelpunt te maken, dat betekent dat de horeca blijft zoals die is. Helaas is dit amendement niet aangenomen door de raad”.