Speciale 200ste stort vervuilde PFAS-grond bij Chemours

1 februari 2024

(door Peter Donk) DORDRECHT / SLIEDRECHT – Voor de tweehonderdste keer wordt zaterdag 3 februari 2024 vanaf 10.30 uur gedemonstreerd voor de poort van chemiebedrijf Chemours aan de Baanhoekweg in Dordrecht. Een aantal prominenten doet mee onder wie strafrechtadvocaat Bénédicte Ficq en arts Diederik Gommers, alsmede enkele leden van de Tweede Kamer.

Het protest voor de poort bij Chemours. Week in, week uit kwamen groepjes mensen op zaterdagmorgen naar de poort. Weer of geen weer. Ze stonden er en lieten hun ongenoegen horen en zien. (Archieffoto Peter Donk / Sliedrecht24) Bij een jubileum hoort ‘een feestje’. Nu ligt het woord ‘feest’ hier toch echt wat anders voor de mensen die wekelijks protesteren.

Maar goed. Zaterdag is er voor iedereen gratis koffie met gebak, terwijl je ter plekke promotiemateriaal kan kopen, zoals petten, sleutelhangers en stickers. Je ondersteunt daarmee financieel de stichting.

(Ook PvdA’ers zijn erbij)

Lees verder op Sliedrecht24.nl