Dochter van Dordrecht Wil Braat moet helaas stoppen als vrijwilligster in Wielwijk

14 januari 2023

Als PvdA kennen wij Wil Braat al heel lang, vanaf het begin van de renovatie van Wielwijk. En het plaatsen van het geluidscherm langs de A16. Daar hebben bewoners zich onafgebroken en bijzonder voor ingezet. Ze zijn naar Den Haag geweest en hebben de toenmalige minister Jan Pronk uitgenodigd om te overnachten in Wielwijk, zodat hij zelf kon ervaren wat voor herrie deze A16 oplevert. Dat heeft Jan ook gedaan. Het geluidscherm is er gekomen…

Wil was met de bewonersgroep heel actief. Beoordeelde de nieuwe plannen. Dat werd in die tijd heel intensief gedaan, met regelmatige overleggen. Er werd daadwerkelijk geluisterd en aanpassingen werden gedaan. Wielwijk is goed opgeknapt en het winkelcentrum is zeer aantrekkelijk gemaakt. Het nieuwe wijkcentrum De Admiraal is er uiteindelijk ook gekomen, na jarenlang in een houten keet te hebben gebivakkeerd. Met overigens hele leuke en druk bezochte activiteiten. Wil wordt ook wel de “Burgemeester van Wielwijk” genoemd.

Albert Heijn in Wielwijk heeft Wil Braat genomineerd voor een Dochter van Dordrecht, toen dat project van start ging:
Wil Braat is een zeer actieve bewoner van Wielwijk. Altijd heeft zij zich ingezet voor ‘haar’ wijk. Vanaf het begin van de renovatie van Wielwijk was zij met een grote groep bewoners actief betrokken bij deze renovatie. De bouwplannen werden uitvoerig besproken en van commentaar voorzien. Zij was zo’n beetje de drijvende kracht hierachter. Wil was vasthoudend en had een lange adem.
Wielwijk is mede dankzij de inbreng van de bewoners flink opgeknapt en is een veel aantrekkelijkere wijk geworden. In het oude buurthuis was Wil zeer actief, met de groep bewoners. Vele activiteiten zijn er georganiseerd. Wil Braat met o.a. Leny Koppelaar en Gijs Bogaard vormden het toenmalige bestuur van het Buurtwerk.
Lees meer op DochtersvanDordrecht.nl

Helaas heeft Wil vanwege een val haar heup onlangs gebroken. Na een langdurige behandeling en revalidatie is zij nu niet langer in staat haar vrijwilligerswerk voort te zetten, zoals zij gewend was.

Ook namens de PvdA: Bedankt Wil voor al je onvermoeibare inzet ! En we hopen dat je nog lang op jouw manier kunt genieten van “je” buurthuis en “je” Wielwijk.