Uitreiking Kerstpakketten voor de actie ‘Doneer Persoonlijke Hygiëne Producten’ verplaatst

14 december 2020

Uitreiking Kerstpakketten voor de actie ‘Doneer Persoonlijke Hygiëne Producten’ wordt verplaatst vanwege de lockdown naar januari 2021, zodra het weer kan.

PvdA raadslid Inge Stevens, GroenLinks (Kitty Krüger) en Stichting Geef het Dordt hebben samen de Kerstactie gestart: ‘Geef persoonlijke hygiëne producten’. Dit in verband met de menstruatiearmoede. Veel vrouwen kunnen de maandelijkse lasten van deze producten nauwelijks opbrengen en gebruiken de materialen te lang of gebruiken oude sokken, etc. Uit schaamte praten ze er niet over. Ook andere organisaties zoals MAKRO en Kruidvat doen mee.

Vele giften en donaties zijn binnengekomen bij Geef het Dordt. Aan de oproep hebben velen gehoor gegeven.

Zaterdag 19 december 2020 om 11.00 uur worden de eerste Kerstpakketten (een mix van lekkere en noodzakelijke producten als shampoo en zeep, maar ook maandverband) uitgereikt door wethouder Peter Heijkoop. Aan vrouwen/gezinnen die dit goed kunnen gebruiken.

Locatie is: Geeft het Dordt, Merwedestraat 277, 3313 GR Dordrecht

In totaal zijn er 300 Kerstpakketten.

Uiteraard is de PVDA erbij.